dinsdag 8 november 2011

van de leg

Zakdoekje leggen
Niemand zeggen,
Kukeleku zo kraait de haan.
Twee paar schoenen heb ik aangedaan
Een van stof en een van leer,
Hier leg ik mijn zakdoekje neer.

niemand vroeg wat er nou was. niemand vroeg waarom ik me verstopte. in de kieren van de school. niemand vroeg of ik had gehuild. niemand vroeg waarom ik zo raar deed. niemand vroeg waarom ik zo vroeg op school was. zo laat weer weg ging. niemand vroeg waarom mijn arm verbonden was. niemand vroeg waarom ik in de wc de kleren wisselde. niemand vroeg of de last te zwaar was. niemand vroeg waarom ik stokken gaf om mee te slaan. niemand vroeg het.
niemand vraagt waarom ik zo schrik. niemand vraagt waarom ik niet opnam. ondergedoken was. niemand vraagt naar de benen. niemand vraagt om de botten. niemand vraagt waarom zo ver voor een meneer die luistert. niemand vraagt, waarom zo lang naar een meneer die luistert. niemand vraagt wat er te vertellen is. niemand vraagt naar het hoofd of het hart. niemand vraagt naar de last.
niemand zeggen. niemand zeggen.
en de tijd gaat mee. er worden nieuwe liedjes bedacht.

Niemand vroeg
En niemand zag
En niemand, niemand, niemand zei
En niemand voelde
Niemand, niemand, niemand hoorde
Niemand deed
En niemand, niemand, niemand
Vond 'm leuk
-text van jurk-

3 opmerkingen:

  1. en wat als ze zouden vragen?

    zou je daar klaar voor zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef. Raak. In de roos. Niemand wil het zien. Is denk ik het probleem. En niet om jou maar omdat niemand ergens handen aan wil branden. Omdat iemand liever zonneschijn ziet. daarom. zo zijn mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zie, hoor en voel, ik weet alleen niet precies wat. Wil jij me dat vertellen? Dan zal ik wat doen, dan zal ik luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen