woensdag 9 november 2011

stukjes

niemand zegt iets. niemand luistert. niemand vraagt. niemand ziet mij.

dat is wel een regelmatig thema. ik ben er heilig van overtuigt. zo fors dat het niet anders kan dan dat daar pijn onder zit. teleurstelling. niemand heeft mij ooit gezien. au. daar zit de zeer. niemand heeft ooit naar mij gekeken. daar zit de walging. weg overtuiging, weg behoefte. 

zo herhaal ik zinnen. korte zinnetjes. stukjes die peut heeft gezegd en die blijven hangen. ik herhaal ze. vervorm ze. bouw ze om. verander een woord. kijk wat resoneert. wat krijg ik terug? wat zegt dat? wat kan ik daar mee?

ik denk aan binnen. ga stuk voor stuk iedereen af. ik voel me overweldigd. overvraagd. hoe kan ik ze ooit helpen? het zeert. ik kan niet zien hoe ze met mij verbonden zijn. nog niet. maar het zeert. zo ziek. zo beschadigd. zo kapot.

hoe ben ik zo kapot gekomen?

1 opmerking: