donderdag 3 november 2011

ge-weten

ik reed terug in mijn auto en zag de afdruk van waar rookontwikkeling was geweest. en toen had ik tranen. want ik vond het zo bijzonder dat je dat weet. dat je iets ziet en dat je dan weet wat er is geweest. dat de groeven in de modder de tractor vertellen. en ik koesterde mijn weten. weten hoe chocolademelk ruikt. of spruiten. weten hoe de weg loopt, omdat ik eerder heb bewandeld. weten omdat je hebt onthouden. en ik werd ook verdrietig. om wat ik niet heb onthouden. om hoe dat geen weten is geworden. hoe het denken en bedenken is gebleven. blijft. hoe dat blijft.
maar ik weet het niet. of dat het was. en of dat waar was. ik schrik niet als iemand heft. hand of stem. ik schrik niet. als je schrikt krijg je nog meer straf. daarom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten